poniedziałek, 7 listopada 2016

Dlaczego warto pokochać książki?

To nie będzie post jak lekcja polskiego w szkole, nie będę tu pisała i tak wszystkim znanych zalet książek, typu: nauczycie się nowych słów, zapamiętacie jak się one piszą itd. Z tym wszystkim również się zgadzam, ale tutaj chcę powiedzieć o czymś trochę innym.


Czytanie książek teraz nie jest tak popularne jak kiedyś, teraz zamieniają je filmy i seriale. Osobiście ja podziwiam ludzi, którzy mówią, że jednym z ich ulubionych zajęć jest czytanie książek. Takich ludzi jest naprawdę bardzo mało, pewnie dlatego tak reaguję. Czasami zastanawiam się, dlaczego ludzie nie lubią czytać? Myślę, że duży wpływ ma na to szkoła i program szkolny. Ciekawe książki do czytania zadają tylko w młodszych klasach, natomiast osobiście dla mnie lektura klas starszych była bardzo nudna i szczerze się przyznam, nie czytałam jej. Co jest śmieszne, bo zostałam finalistką Międzynarodowej Olimpiady Literatury i Języka Polskiego. Myślę, że lektura obowiązkowa przypada do gustu na pewno nie każdej osobie, właśnie z powodu takich książek ludzie mają negatywny stosunek do wszystkich innych, które mogą być naprawdę ciekawe.

A teraz konkretniej, dlaczego według mnie książki są warte uwagi? Po pierwsze dla mnie książka to jak drugi świat, w który można całkowicie się pogłębić i przeżyć to czego nie masz w życiu, bohaterzy mogą stać się twoimi przyjaciółmi, podróże możesz przeżyć tak, jakbyś sam brał w nich udział. Ciekawa książka przypomina serial, bo przywiązujemy się do bohaterów, chcemy wiedzieć co się wydarzy dalej i czujemy straszną pustkę, gdy się skończy, a jak dowiadujemy się o kolejnej części, to czujemy ogromną radość.

Książka to idealny sposób na nudę, bo czytając czas mija bardzo szybko. Najważniejsze wybrać dobrą książkę, ale tak jak jest ich masa, to na pewno każdy znajdzie coś dla siebie. Osobiście mnie najbardziej przyciąga oryginalna nazwa i okładka, dopiero potem czytam opis książki. Zazwyczaj jeżeli te wszystkie rzeczy mi się spodobają, to i książka przypada mi do gustu. Jednak dla bardziej wybrednych radzę przeczytać jakiś urywek i opinie innych ludzi (ale ile ludzi, tyle gustów, więc nie zawsze one się zgadzają).

Również, książki są bardzo inspirującymi, każdy autor ma swój własny styl, jedni bardziej akcentują opisy przyrody, inni opisy bohaterów. Każda książka ma swój własny charakter. Osobiście ja po przeczytaniu książki staję się bardziej zmotywowana do działania, bo najczęściej w książce są opisywane tylko momenty z życia bohaterów, w których coś się dzieje i po prostu zaczynam myśleć, że w porównaniu, to ja nic nie robię i po prostu marnuję czas, dlatego po czytaniu pojawia się we mnie chęć robienia czegoś korzystnego i ciekawego. Myślę, że książki miały też jakiś wpływ na założenie bloga.

A wy lubicie czytać? Jakiego rodzaju książki są waszymi ulubionymi?

42 komentarze:

  1. Osobiście bardzo lubię czytać. Bywały dnie, że spędzałam całe noce przy książce, by następnie spać do późnych godzin popołudniowych. Jestem niezmierną fanką Harrego Pottera i chyba ta seria jest najbliższa mojemu sercu :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Szczerze przyznam, że nie czytam dużo..moją wymówką jest to, że mam mało wolnego czasu..nie jestem dobrze zorganizowana po prostu. Ostatnio mam chęć jednak coś przeczytać ponieważ nie mam co robić. Po przeczytaniu twojego posta stwierdzam, że w najbliższym czasie przeczytam cos z pewnością :)

    Zapraszam-Mój blog
    Odwdzięczam się za każdą obserwacje :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Niesamowite jest to pierwsze zdjęcie! Sama staram się czytać jak najwięcej, niestety czasu mam coraz mniej, ale próbuję przemycać coś do autobusu albo na okienka na uczelni :)
    ❤ blog

    OdpowiedzUsuń
  4. Ja ostatnimi czasy czytam dużo, ale literatury angielskiej. Moje przygotowania do matury rozszerzonej z angielskiego za rok idą pełną parą :)

    http://roseaud.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  5. Kocham czytać książki! <3 Nie wyobrażam sobie życia bez nich ;D
    Najbardziej lubię książki, z którymi łatwo da się utożsamić: romantyczne historie, życiowe rozterki i psychologiczne zagadki. Polecam Ci książki Karen Kingsbbury ! ;)

    P.S. Idealne zdjęcie... ;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję za polecenie :) A to zdjęcie kiedyś robiłam na konkurs o książkach i zdobyłam 3 miejsce :)

      Usuń
  6. Uwielbiam czytać :D Marzy mi się taka ogromna biblioteczka :D

    OdpowiedzUsuń
  7. Uwielbiam czytać, książka dobra na wszystko. Za lekturami szkolnymi nigdy nie przepadałam i myślę, że niektóre pozycje mogą zniechęcać młodych ludzi do czytania.

    OdpowiedzUsuń
  8. czasem pracodawcy oczekują czytania ksiazek :)

    OdpowiedzUsuń
  9. Ja już dawno nie czytałam, przy małym dziecku ciągle brakuje na to czasu. Jednak tak bardzo mi tego brakuje ! Uwielbiam najbardziej fantastykę

    OdpowiedzUsuń
  10. To zdjęcie mnie zauroczyło... :D

    OdpowiedzUsuń
  11. Od czasu do czasu, myślę że warto sięgnąć po książkę :) Ja teraz mam zamiar przeczytać Harrego :)

    OdpowiedzUsuń
  12. Ja bardzo lubię czytać...i nie tylko książki ale też wszelkie poradniki i czasopisma. Obserwuje kochana :)

    OdpowiedzUsuń
  13. Nie wyobrażam sobie zamienić książki na seriale, czy filmy. To zupełnie inna para kaloszy. Mam mnóstwo swoich ulubionych książek, tych co kazali mi przeczytać na lekcje polskiego, te, które pomagały mi dorastać i te, po które sięgnęłam sama. Z każdej z nich wyniosłam jakąś naukę dla siebie i będą o niej pamiętać. Kocham Steinbecka, Henry Jamesa, Jane Austen.....
    Nie wyobrażam sobie, jak świat mógłby istnieć bez książek!

    OdpowiedzUsuń
  14. uwielbiam czytać od dzieciństwa...od roku mam czytnik ebooków i czytam jeszcze więcej :)

    OdpowiedzUsuń
  15. Jeśli mam tylko okazję to sięgam po książki.Patrząc kilka lat wcześniej nie lubiłam czytać chyba dlatego,że nie była to odpowiednia literatura dla mnie:)

    OdpowiedzUsuń
  16. Ja od zawsze kochałam książki, ale jestem bardzo co do nich wybredna. :)

    OdpowiedzUsuń
  17. Ja czytam mało i się do tego przyznaję, ale mam swoje usprawiedliwienie :D W wakacje nadrabiam książki, ale w trakcie semestru gdzie każdego dnia mam naukę i do przeczytania pół skryptu wieczorem już marzę tylko żeby zamknąć oczy i nie widzieć żadnych literek :D

    OdpowiedzUsuń
  18. Na czytanie teraz mam coraz mniej czasu. Praca i paznokcie pochłaniają.
    Śliczne zdjęcie i super pomysł! Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  19. świetne zdjęcie. Mnie akurat do czytania nie trzeba przekonywać, ale post fajny :)
    zapraszamy w wolnej chwili :)

    OdpowiedzUsuń
  20. No Kochana, zdjęcie wymiata :) Bardzo ładne oryginalne :) Co do książek lubię czytać. Najbardziej psychologiczne, dotyczące człowieka i ogólnie życia :)) Dziękuję za komentarz u mnie :* Jeśli mogłabyś jeszcze tropszkę poklikać w linki w moim najnowszym wpisie byłabym wdzięczna :*
    magiclovv.com <3 Całuję i czekam na nowy post :)

    OdpowiedzUsuń
  21. śliczne zdjęcie, książki bardzo lubię, szczególnie kryminały i literaturę angielską oraz skandynawską

    OdpowiedzUsuń
  22. bardzo lubię, ale niestety zawsze mam coś innego do zrobienia :<

    Pozdrawiam i życzę miłego popołudnia :)
    ANRU,

    OdpowiedzUsuń
  23. Ja uwielbiam czytać. Nie widzę siebie przy ebooku lub komputerowej wersji. Ja nawet zadania z chemii muszę mieć w wersji papierowej :D

    OdpowiedzUsuń
  24. Bardzo ciekawy post, świetnie napisany. Zgadzam się z Tobą w 100% szkoła zniechęca do czytania. W podstawówce i gimnazjum zmuszałam się do czytania tych wszystkich nudnych książek, w liceum odpuściłam to zupełnie i zawsze uparcie powtarzałam, że nie cierpię czytać. Aż trafiłam na książkę (Agnieszka Grzelak - Herbata Szczęścia) i od tego się zaczęło. Teraz nie potrafię żyć bez książek :)

    OdpowiedzUsuń
  25. Uwielbiam czytać książki ale tylko w wersji papierowe. Niestety wersja komputerowa to nie dla mnie.

    OdpowiedzUsuń
  26. Ja osobiście uwielbiam czytać :) preferuję różną tematykę książek :)
    Jednak najbardziej lubię te oparte na faktach... jednak, że kupuję różne książki i nie zamykam się na jedną tematykę :)

    P. S. Zostaję tutaj na dłużej :) Obserwuję :D

    OdpowiedzUsuń
  27. ja dużo czytam ale ostatnio nie mam czasu, ciągle w biegu
    Dyed Blonde

    OdpowiedzUsuń
  28. Czytam zazwyczaj nocą :))
    Magiczne to Twoje zdjęcie!

    Mogę Cię prosić o kliknięcie
    TUTAJ?
    Z góry dziękuję :]

    OdpowiedzUsuń
  29. Uwielbiam czytać. Teraz to więcej książek naukowych, ale pamiętam o tych innych. Gdy otwieram książkę przenoszę się gdzieś indziej. Gdy byłam małym dzieckiem to miałam swoją ulubioną książkę Barbie, z wieloma obrazkami, potrafiłam siedziec i oglądać jeden obrazek prawie dwie godziny i wyobrażałam sobie co dana osoba robi na obrazku. Nie byyło dzieciaka, tak się tym zajmowałam... :D Do dziś tak mam, że potrafię siedzieć, przenosić się w swoje światy. Wierzę, że książki mi w tym pomogły. :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja również będąc dzieckiem uwielbiałam przeglądać różne książki i obrazki!

      Usuń
  30. ja książki kocham od zawsze- to cudownie jak potrafią wciągnąć w swoje niezwykłe i magiczne światy :-)

    OdpowiedzUsuń
  31. Zdjęcie robi wrażenie :) Idealnie pasuje do tematu :)

    OdpowiedzUsuń
  32. Dla mnie dobra, muszę podkreślić, że dobra książka jest wykwintnym, wyrafinowanym, pełnowartościowym posiłkiem dla duszy. Żałuję, że nie mam tyle czasu, by regularnie pochłaniać literaturę. U mnie dużą przeszkodą w czytaniu jest czas właśnie. :(

    OdpowiedzUsuń
  33. w grudniu zaszalałam i na mojej półce 4 nowe książki :)

    Pozdrawiam :)
    ANRU,

    OdpowiedzUsuń
  34. To prawda, bo w końcu ,, kto czyta, ten żyje podwójnie''. :)

    http://fasionsstyle.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  35. uwielbiam czytać :)
    Miłego wieczoru Kochana! ♥
    monikaozdoba.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  36. Ale kapitalne zdjęcie! Ja kocham książki, praktycznie filmy i telewizja mogłyby dla mnie nie istnieć :)

    OdpowiedzUsuń